Przepis na: Pieguski

Zgłoś błąd

Składniki( cukier ,czekolada ,esencja waniliowa ,jajka ,masło ,mąka pszenna ,olej ,proszek do pieczenia ,sól ):

  • 1 szklanka mąki (pszennej lub pełnoziarnistej)
  • pół kostki masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • kilka kropli esencji waniliowej
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady posiekana na malutkie kawałeczki
  • olej do natłuszczenia blachy lub specjalny pergamin do jej wyłożenia

Przepis:

Pieguski
Nagrzej piekarnik do 175 st. C. Przygotuj blachę. Masło utrzyj z cukrem. Dodaj jajko, esencję, sól i w dalszym ciągu ucieraj, aż do uzyskania jednolitej masy. Domieszaj stopniowo mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Na koniec dorzuć kawałeczki czekolady i wymieszaj całość tak, by rozłożyły się one w miarę równomiernie. Ciasto nakładaj na blachę łyżeczką, tworząc małe spłaszczone placuszki w kilkucentymetrowych odstępach. Ciasteczka piecz ok. 10 min, aż nabiorą złotego koloru. Jeśli chcesz, dodaj do ciasta wraz z kawałeczkami czekolady posiekane drobno orzechy, rodzynki.

Pieguski - Zdjęcia

Pieguski - Wideo

Wypowiedzi na forum

Wypowiedzi pojawiają się automatycznie i nie muszą dotyczyć opisywanego obiektu
  • Re: ciasta bez piekarnika

    Robiłam kiedyś pyszne ciasto z ciastek typu pieguski/amerykanki, bitej śmietany z mascarpone i baileysa, przypominało tort. Mam gdzieś na fb filmik, jeśli coś takiego by Cię interesowało to mogę poszukać. A, robiłam też wersję bez alko, też wyszło pycha.

  • Re: Najlepszy deser na swiecie

    Uwielbiam tort bez pieczenia taki z ciastkami typu pieguski/amerykanki, masą mascarpone kakaową i z baileysem (bayleisem? Nigdy nie wiem jak to się pisze). Ciasteczka rewelacyjnie zastępują biszkopt i w efekcie mamy świetny torcik.

  • Re:co dzisiaj w marcu 2022 roku

    Mario88, jednym slowem zrobilas udane zakupy, w tygodniu bedziesz zajeta kulinarnie, i zapasik gotowych obiadkow bedzie urozmaicony. Pieguska kiedys dawno pieklam jak mieszkalam w kraju, tutaj raczej tubylcy nie jedza takiego ciasta, tylko pieczywo posypuja bulki i chleb. Udanych smakow zycze

  • Re: Który sernik zrobic

    A: Który makowiec dziewczyny? B: Ja robię last minute z kw. C: Fuj! A potem czy japoński to tylko z jabłkami, czy piegusek w ogóle można podpiąć pod makowiec, czy mak mielony czy samemu zemleć, biały mak vs ciemny mak, kruche czy drożdżowe, rodzynki czy rodzinki i orzechy no i podwątek groza: mak z

  • Re: A może by tak wątek kulinarny XIII

    PIEGUSEK Z PORZECZKAMI 60 dag czerwonych porzeczek 1 szkl. cukru 30 dag miękkiego masła szczypta soli 6 jajek 1 cytryna 2 szkl. mąki pszennej 3 łyżeczki proszku do pieczenia 4-5 łyżek kwaśnej śmietany 1/2 szkl. suchego mielonego maku Porzeczki opłucz, odłóż trochę do dekoracji, resztę oderwij od

  • Re:co dzisiaj w marcu 2022 roku

    . Będzie na zas. I jak tu sie odchudzać. Chce mi sie pieguska z makiem....ale narazie stop. Spokojnego wieczoru zyczę.

  • Re: Co będziecie piekły na święta?

    jak zrobisz w formie babkowej, wyjdzie babka :) tylko forma nie moze byc za duza i jeszcze takie, to juz z calych jajek mojewypieki.com/przepis/piegusek -- https://www.gify.net/cat-koty-209.htm https

  • Re: Niezniszczalne zabawki i gryzaki dla psów

    to był koszmar, bo pierdolnik w głowie, tęsknota za stara, a tu szczeniak w domu i zupełnie inny. Ale szczęściem dużo pomogła mi mama i już jest spoko, pieguska kocham szalenie ?